Capstone Project Symposium(国際教養学部GS専攻)

Capstone Project Symposiumとは?

Capstone Project Symposium
Capstone Projectでは、4年間の集大成として、従来の学術論文に加えて、アートや映像作品、エッセイや小説などのポートフォリオ制作、さらに社会問題の解決をめざすアドボカシー・キャンペーンの3つからもっとも適切な形式を選ぶことができます。指導教員やほかのゼミ生と相談しながら、自らの学問的関心と将来の計画にあわせてCapstone Projectを遂行するプロセスから、創造性と主体性を育みます。

Capstone Project Symposium発表テーマ

  • Yōkai as a Coping Mechanism: From Epidemics in the Edo Period to the COVID-19 Pandemic in the Reiwa Period
  • Strategies for “Proactive, Interactive, and Deep Learning” in Teaching Literature: Employing Natsume Sōseki’s Kokoro under the New Curriculum Guidance
  • Advocacy Campaign: Water to the Next Generation
  • The Influence of Seventeen Magazine on High School Student Femininity in 2014-2019: An Analysis through School Uniform Outfits
  • “Cause-and-Effect”: Devaluation of the Humanities and Arts in the Neoliberal Dystopia of Oryx and Crake
  • From Implicit to Explicit: Evolving LGBTQ+ Representations in Australian Cinema and the Challenge of Narrowed Diversity