Capstone Project Symposium(国際教養学部GS専攻)
Capstone Project Symposiumとは?
Capstone Projectでは、4年間の集大成として、従来の学術論文に加えて、アートや映像作品、エッセイや小説などのポートフォリオ制作、さらに社会問題の解決をめざすアドボカシー・キャンペーンの3つからもっとも適切な形式を選ぶことができます。指導教員やほかのゼミ生と相談しながら、自らの学問的関心と将来の計画にあわせてCapstone Projectを遂行するプロセスから、創造性と主体性を育みます。
Capstone Project Symposium発表テーマ
- Yōkai as a Coping Mechanism: From Epidemics in the Edo Period to the COVID-19 Pandemic in the Reiwa Period
- Strategies for “Proactive, Interactive, and Deep Learning” in Teaching Literature: Employing Natsume Sōseki’s Kokoro under the New Curriculum Guidance
- Advocacy Campaign: Water to the Next Generation
- The Influence of Seventeen Magazine on High School Student Femininity in 2014-2019: An Analysis through School Uniform Outfits
- “Cause-and-Effect”: Devaluation of the Humanities and Arts in the Neoliberal Dystopia of Oryx and Crake
- From Implicit to Explicit: Evolving LGBTQ+ Representations in Australian Cinema and the Challenge of Narrowed Diversity